درحال بارگذاری...

رسیدگی به گیاه آپارتمانی و طراوت بخشیدن به گیاه-بخش دوم

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

رسیدگی به گیاه آپارتمانی و طراوت بخشیدن به گیاه-بخش دوم


رسیدگی به گیاه آپارتمانی و طراوت بخشیدن به گیاه-بخش دوم

بعد از مدتی گیاهانی را که درآپارتمان نگهداری میکنیم از تازگی میافتند و طراوت خود را از دست میدهند.چگونه باید از یک گیاه مراقبت کنیم و آن را طراوت و تازگی ببخشیم؟ گرده‌افشانی؛ تامین مواد مغذی گیاه؛ نور دهی


گرده‌افشانی:

گرده‌افشانی برای هر گیاه فصلی خاص دارد. بهترين فصل براي اين‌كار فصول بهار و پاییز است، بهتر است در این مواقع از سال، گیاهان را در خارج از منزل نگه‌داری کنید تا زیبایی آن از بین نرود و گرده افشانی آنان نيز موجب حساسیت افراد خانواده نشود. گرده‌افشانی موجب تقویت شادابی گیاه می‌شود. البته گرده‌افشانی مخصوص گیاهان محدودی است که اغلب در باغچه‌ها کاشته می‌شوند.

 

 

تامین مواد مغذی گیاه:

برای تقویت خاک بهتر است از کودهای گیاهی و شیمیایی بسته به نوع گیاه استفاده کنید. آب برنج شسته شده بدون نمک موجب شادابی و سرسبز شدن هر گیاهی می‌شود. هنگامی‌که تخم‌مرغ را می‌پزید، آب آن را در گلدان بریزید تا آهک مورد نیاز گیاه را تامین کند. از ریختن قهوه و نسکافه در خاک خودداری کنید؛ چرا که موجب اسیدی شدن خاک می‌شود. آب آکواریوم‌ها برای تقویت شاخه‌های جوان مناسب است.البته برای تامین کلیه این نیازها میتوانید از کود بدون بو و جدید ورمی کمپوست که در سایت دیگرم در مورد آن توضیحات کامل داده ام استفاده کنید.

 

 

آب دهی:

میزان آبیاری گیاهان خانگی باید بسیار کم و حداقل باشد. بهترین اندازه آبیاری دو لیوان آب در هفته است. گیاهانی که در منزل نگه‌داری می‌کنید به آب فراوان احتیاج ندارند. هیچ‌وقت نگذارید خاک خیس بماند چراکه موجب پوسیدگی ریشه می‌شود. زیرگلدانی نيز موجب می‌شود آب اضافی گلدان نشت نکند.

 

 

نور دهی:

بهتر است نور کافی به گیاه تابیده شود تا به اندازه نیاز فتوسنتز انجام شود و شاداب بماند. پشت پنجره، پاسیو و بالکن مکان‌های مناسبي براي نگه‌داری گیاهان است. حتی یک لامپ نیز می‌تواند نور گیاه را تامین کند. برای شادابی بیشتر گیاهان بهتر است تابستان آنها را بیرون آورده و چند ساعتی در هوای آزاد قرار دهید.

 

 

برای ارتباط با کارشناسان سیرنگ، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09039574929


فاطمه رسولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


گیاه آپارتمانی گیاه پهپاد پهپادکشاورزی کشاورز کشاورزی سیرنگ پهپادسیرنگ پهپادکشاورزی پهپادهوشمند هوشمند

این مطالب را هم بخوانید!

فیتوالکسین چیست؟

فیتوالکسین ها ترکیباتی هستند که برای گیاه مفید هستند و از گسترش میسلیوم قارچها جلوگیری می کنند.

ادامه مطلب »

عدم توسعه مکانیزاسیون در بخش ک...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

تجارب موفق از پهپاد کشاورزی

آیا میدانید نقش کشورهای توسعه یافته در کشاورزی چیست؟ نقش کشاورزی موفق در کشورهای توسعه یافته چیست؟ . نتیجه گیری: اهمیت استفاده از پهپاد کشاورزی در توسعه کشورها، چالش ها و محدودیت های استفاده از پهپاد کشاورزی و پتانسیل های استفاده از پهپاد کشاورزی در کشورهای در حال توسعه را به ارمغان می آوریم.

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116